ANGOLENSE SEMANARIO PDF

On February 22, , police in Luanda arrested Jorge Artur, a journalist with the Folha 8 newspaper, and held him in custody until March 28, Officials of the National Directorate of Criminal Investigation DNIC arrested Artur at the offices of the Tourism Ministry, where he had been attempting to interview officials for a news article about alleged malpractice surrounding the sale of a state-owned hotel. When he left that meeting, the officers from DNIC were waiting for him and took him to their headquarters, Artur said. Later he met the state prosecutor:. The two editors of O Angolense were threatened, followed by unknown persons, and publicly accused by the political bureau of the MPLA of being anti-patriotic.

Author:Mazucage Nikonris
Country:Norway
Language:English (Spanish)
Genre:Marketing
Published (Last):21 October 2018
Pages:276
PDF File Size:9.38 Mb
ePub File Size:2.93 Mb
ISBN:229-2-15268-772-2
Downloads:26369
Price:Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader:Zolora



Media Investments, whose owners are unknown, said in a statement it had acquired Semanario Angolense, A Capital and a 40 percent stake of Novo Jornal, all of which have been popular for reporting on government corruption. The move takes place at a time when Semanario Angolense, the most critical of the three newspapers against the government, had increased its reporting on corruption involving top government officials.

Manuel Vicente, head of state-owned oil firm Sonangol, was often a target of the newspaper, which accused him of using company money for his own interests. Sonangol has denied these reports. The government controls the two national television stations, the radio and only daily newspaper.

With the acquisition of the three independent newspapers, Media Investments becomes the third biggest media group in Angola after the state and private media firm Media Nova, whose owners are also believed to have links to the government. Reginaldo Silva, a member of the national media regulator CNC, said it was important to clarify who exactly was behind this deal.

Discover Thomson Reuters. Directory of sites. United States. Oil Report. Marques said he had stopped contributing to the paper. Reporting by Henrique Almeida.

LUKACS ASALTO RAZON PDF

semanĂ¡rio Angolense

.

EBARA DML PDF

Sale of Angolan newspapers raises censorship fears

.

Related Articles